Logo Netzwerk Stadt Landschaft NSL
Logo ETH Zürich
 

 

Auswahl

Christiaanse, Kees et al. (Hrsg.) (2015): Global Schindler Award 2015 Shenzhen Essays Projects. Schindler Group and ETH Zürich. Mehr 
As a companion to the Global Schindler Award 2015 that was curated by the Chair of Prof. Kees Christiaanse, the essays and projects in this book present possible strategies and design approaches to the challenge of rapid urbanization and the related spatial, infrastructural, social and economic consequences. 

Gazette of the Future Cities Laboratory FCL (2015) Mehr

Gomez, Penélope; Menendez, Monica; Mérida, Enrique (2015): Evaluation of trade-offs between two data sources for the accurate estimation of OD matrices. In: Transportmetrica B: Transport Dynamics. DOI 10.1080/21680566.2015.1025892 Mehr
The paper evaluates the trade-offs between loop detector data and floating car data for the real-time estimation of origin–destination matrices in small networks. Results are used to evaluate the trade-offs between loop detector coverage and the penetration rate of floating car data.

Kirchengast, Albert (2015): Landschaft im Gespräch. Sechs Dialoge und ein Epilog. Wien: Passagen Verlag. Mehr
Fünf Dialoge mit Persönlichkeiten aus Architektur (Gion A. Caminada), Literatur (Andreas Maier, Martin Pollack) und Philosophie (Axel Honneth, Lothar Schäfer) nähern sich der «Landschaft» und legen Elemente eines ästhetischen Landschaftsverständnisses frei. Eine Bildstrecke des Fotografen Christian Vogt und ein Epilog des Naturästhetikers Jörg Zimmermann ergänzen sie.

Kowald, Matthias; Axhausen, Kay W. (Hrsg.) (2015): Social Networks and Travel Behaviour. Ashgate, Surray (UK). Mehr
Leisure travel is increasing in importance and is more complex and variable than work-related travel. Providing an overview of selected exemplary studies, this volume addresses the overlap between transport planning and methods of social network analysis; applied methods of social network analysis and related empirical results; and current challenges and new research questions in this field.

Riegel, Bernhard; Weidmann, Ulrich (2015): Wirtschaftlich erforderlicher Verkehr der Agglomeration Luzern. Bericht. Luzern und Zürich: VCS Sektion Luzern und IVT, ETH Zürich. PDF
Der Bericht untersucht, welcher Anteil des motorisierten Strassenverkehrs „wirtschaftlich erforderlich“ ist, also für das Funktionieren der Stadt/Agglomeration notwendig und gleichzeitig nicht verlagerbar. Es zeigt sich, dass sämtliche Teilsegmente im motorisierten Privatverkehr (MIV) prinzipiell verlagerbar sind, wenn auch unterschiedlich gut.

Eine vollständige Publikationsliste von April bis Mai 2015 finden Sie hier.