201910_IP24_SanctuaryCity_ZH_EN_final-1

28 October 2019, 18:00 – 19:30 | ETH Zurich, Leonhardstrasse 21, LEE E 101.

This event is part of the series of events «Sanctuary Cities in Switzerland?», which takes place in Zurich, Berne and Geneva. The speakers in these events outline the developments in urban migration policies in support of irregular migrants in American, European and Swiss cities. The aim is to discuss the formulation and the effects of Sanctuary Cities and related urban migration policies and compare them with practical examples from the cities of Zurich, Berne and Geneva.

Speakers:

• Prof. Dr. Loren Collingwood, University of California, Riverside
  • Prof. Dr. David Kaufmann, ETH Zurich
  • Bea Schwager, head of the Sans-Papiers counselling center SPAZ in Zurich and board member of the «Züri City Card» Association
  • Moderation and introduction by Dr. Philipp Lutz, University of Geneva

Dieser Anlass ist Teil der Veranstaltungsreihe «Sanctuary Cities in der Schweiz?», die in Zürich, Bern und Genf stattfindet. Dabei werden städtepolitischen Entwicklungen zugunsten von irregulären Migrantinnen und Migranten in amerikanischen, europäischen und Schweizer Städten diskutiert. Im Rahmen dieser Diskussionsabende werden gängige theoretische Annahmen zu Sanctuary Cities präsentiert und mit Erfahrungen aus der Praxis komplementiert.

Download Flyer PDF