NSL – Netzwerk Stadt und Landschaft ETH Zürich
  • Progetti
      • Progetti delle cattedre
        • Prof. Dr. Bryan T. Adey | Gestione delle infrastrutture
        • Prof. Dr. Tom Avermaete | Storia e teoria dell’urbanistica
        • Prof. Dr. Kay W. Axhausen | Pianificazione dei trasporti
        • Prof. Dr. Francesco Corman | Sistemi di trasporto
        • Prof. Dr. Adrienne Grêt-Regamey | Pianificazione paesaggistica e sistemi urbani
        • Prof. Dr. David Kaufmann | Sviluppo del territorio e politica urbana
        • Prof. Hubert Klumpner | Architettura e Urbanistica
        • Dr. Anastasios Kouvelas | Ingegneria e controllo del traffico
        • Prof. Dr. Christian Schmid | Sociologia
        • Prof. Milica Topalovic | Architettura e pianificazione territoriale
        • EiR PD Dr. Joris Van Wezemael | Spatial Transformation Laboratories (STL)
        • Prof. em Dr. h. c. Günther Vogt | Architettura del paesaggio
        • ETH Wohnforum – ETH CASE
        • Archivio NSL
      • Colloqui NSL – Il colloquio NSL è una presentazione semestrale di lavori eccellenti. Il tema viene stabilito di volta in volta dal professore che presenta l’invito.
      • Progetti NSL
        • Future Cities Lab Global
        • Urbane Potentiale und Strategien in metropolitanen Territorien
 – am Beispiel des Metropolitanraums Zürich (NFP65)
        • Landscape Visualization and Modeling Lab (LVML)
      • NSL Forum
      • Ex cattedre
    Close
  • Insegnamento
    • Insegnamento
      • Bachelor e Master dipartimento ARCH
      • Bachelor e master dipartimento BAUG
      • MSc in Sviluppo territoriale e sistemi infrastrutturali
      • MAS/CAS in Regenerative Materials
      • CAS in Regenerative Systems: Sustainability to Regeneration
      • MAS/CAS Pianificazione del territorio
      • MAS Urban and Territorial Design
      • MAS ETH in edilizia abitativa
      • Doctoral Programme in Landscape and Urban Studies
      • La conoscenza delle forze decisive per lo sviluppo del territorio e la loro interazione, nonché la capacità di sviluppo di strategie risolutive per problematiche territoriali rappresentano i presupposti centrali per lo svolgimento responsabile ed efficace di funzioni di pianificazione al servizio della collettività e di imprese private. Altrettanto importanti sono la formazione, il perfezionamento e l'agggiornamento universitari nel settore della pianificazione territoriale, urbana e del paesaggio. Dal 1965 l'ETH di Zurigo offre corsi di aggiornamento e percorsi di studi post-laurea (NDS, oggi MAS) in questo ambito. I corsi sono gestiti dalla Rete Scientifica Città e Paesaggio (NSL).
    Close
  • Pubblicazioni
    • Newsletter – NSL riunisce esperti dell’ETH di Zurigo e cura il dialogo con altri ambienti che si occupano o si interessano di questioni relative alla città e al paesaggio.
    • Cover der Publikation: Erkenntnisse zum aktuellen WohnungsnotstandPubblicazioni delle cattedre di NSL – Un elenco completo delle pubblicazioni con funzioni di ricerca avanzate è disponibile al seguente link:
      • ETH Zürich Research Collection
    • disP – The Planning Review – La rivista scientifica interdisciplinare tratta temi legati a sviluppo territoriale, urbanistica, pianificazione paesaggistica e ambientale, architettura del paesaggio, economia regionale e ambientale e pianificazione del traffico.
      • Pubblicare su disP – The Planning Review
      • Editore
      • Guida per la stesura di recensioni letterarie
      • Redazione
      • Ultimo numero
      • facebook
    Close
  • Attualità
  • Contatto
      • it
        • de
        • en
        • fr
      • Search

    • Close

Identifying Changes in Bicycle Accident Trends Using GIS and Time Series Information in the City of Zürich

Fig. 1: Accident numbers from Zurich between 2004 and 2018 © Bryan Adey, ETH Zurich

Clemens Kielhauser, Julia S. Herrmann, Bryan T. Adey
2020

This paper presents a case study based on accident reports from the Zurich City Police. Using a joint GIS and time series analysis based on negative binomial regression, the data is analyzed to identify trends in accident development for several accident subgroups (e.g., bicycle accidents, senior citizen accidents, e-bike accidents) and specific locations.

In order to be effective, road safety officers must have a complete overview of the accidents in their area of responsibility, including information pertaining to the location and severity of the accidents, and how the number of accidents are developing over time. Ideally, this information is stored in a Geographic Information System (GIS) enabled database, which helps to facilitate data processing and analysis, which enables improved understanding of the reasons for the accidents and the proposals of how to improve road safety. This paper presents a case study based on accident reports from the Zurich City Police. Using a joint GIS and time series analysis based on negative binomial regression, the data is analyzed to identify trends in accident development for several accident subgroups (e.g., bicycle accidents, senior citizen accidents, e-bike accidents) and specific locations. The subgroup of bicycle accidents will be discussed in more detail. The time series analysis is corrected for exposure (e.g., the increasing number of e-bikes) and forecasts the number of accidents which are likely to occur in the future. Significantly higher numbers of accidents than those expected serve as an early warning that further investigation, leading to possible interventions, is required. The case study shows that with this information, it is possible to identify both geographical areas and accident subgroups that have deviating patterns in accident numbers, and should be further investigated. For bicycle accidents, 4 out of 12 districts exceed the average accident trend by over 95% and 3 districts have an accident number that is over 10% higher than that district’s forecast, with the highest being 33% above the already increasing accident trend. Other accident subgroups are presented in summary form. The results of the analysis allow consistent and automated analysis across all potential areas for improving road safety, helping to focus the efforts of road safety managers on those areas where their efforts are most effective.

In: Special Issue: Advances in Road Safety Planning, in Frontiers in Sustainable Cities – Governance and Cities, 2, Article 21, DOI: 10.3389/frsc.2020.00021.

×
Share this...
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Email
Questo contributo è stato pubblicato nella seguente newsletter:

48 | Dezember 2020: Communication | Mediation

  • Bringing the Land Back into the City – Possibilities for Ecological Transition in Geneva
  • Generationenwohnen – von Erfahrungen innovativer Wohnprojekte lernen
  • Exploring Urban Scale Models
  • Communicating Railway Delays and Adjusted Timetables: the Role of Incomplete Information to Passengers in Railway Operations
  • Von San Francisco bis Moskau. Der Botanische Garten Zürich als ein Drehkreuz im globalen Pflanzenhandel des 19. Jahrhunderts
  • Participatory Multi-objective Optimization for Planning Dense and Green Cities
Kurzmeldungen
  • Projektstart: Digitale Nachbarschaften
  • Neue Gastdozentin Landschaftsarchitektur: Maren Brakebusch
  • Aktualisierung Raum+ Kanton Obwalden
  • 3D DSS for Supporting the Planning of Electric Power Systems
Publikationen
  • MaaS Bundle Design
  • Rewriting Architecture 10+1 Actions: Tabula Scripta
  • Identifying Changes in Bicycle Accident Trends Using GIS and Time Series Information in the City of Zürich
  • Projektdokumentation Jugendjobbörse Winterthur
  • Sustainable Funding Strategies for Stormwater Infrastructure Management: A System Dynamics Model
  • Densification Processes in Comparison: Alexandra and Marlboro South
  • The Impact of Vertical Densification on Public Lighting in Informal Settlements: Using Virtual Environments as an Evaluation Tool for Policy Making
  • Transforming Knowledge Systems for Life on Earth: Visions of Future Systems and how to get there
  • disP 56/3, September 2020
  • Considering Automated Vehicle Deployment Uncertainty in the Design of Optimal Parking Garages Using Real Options
Stellenausschreibungen
Weiterbildung | Studiengänge
  • Master of Science ETH in Landschaftsarchitektur
  • Master of Advanced Studies ETH in Raumplanung 2021/23
  • CAS/DAS Verkehrsingenieurwesen ab Herbst 2021
Aktuell
  • The Things Around Us
  • ZÜRICH 1980. Bewegter Alltag: Fotografien von Gertrud Vogler / Poetische Provokationen: Die Sprache der Bewegung

Cattedre

Prof. Dr. Bryan T. Adey
Prof. Dr. Kay W. Axhausen
Prof. Dr. Tom Avermaete
Prof. Maria Conen
Prof. Dr. Francesco Corman
Dr. Jennifer Duyne Barenstein
Prof. Teresa Galí-Izard
Prof. Dr. Adrienne Grêt-Regamey
Prof. Dr. Guillaume Habert
Prof. Dr. David Kaufmann
Prof. Hubert Klumpner
Dr. Anastasios Kouvelas
Prof. Freek Persyn
Prof. Dr. Christian Schmid
Prof. Milica Topalovic
EiR PD Dr. Joris Van Wezemael
Prof. em Dr. h. c. Günther Vogt
ETH Wohnforum – ETH CASE

Contatto

Indirizzo
ETH Zürich
NSL – Netzwerk Stadt und Landschaft
Stefano-Franscini-Platz 5
HIL H 44.2
8093 Zürich

Direzione NSL
Direttore: Prof. Hubert Klumpner
Vicedirettore: Prof. Dr. David Kaufmann

Ufficio di coordinamento NSL
Claudia Gebert
Telefono: +41 (0)44 633 36 33

Iscriviti alla newsletter della NSL

Redazione disP

Caporedattrice
Dr. sc. techn. Martina Koll-Schretzenmayr, pianificatrice territoriale ETH/NDS,
Telefono +41 (0)44 633 29 47

Assistente di redazione
Telefono +41 (0)44 633 29 69

Indirizzo
ETH Zürich
Redaktion disP
NSL – Netzwerk Stadt und Landschaft
Stefano-Franscini-Platz 5
HIL H 33.2
8093 Zürich
Fax +41 (0)44 633 12 15
E-Mail

Archivio NSL (gta)

Archivio storico e di ricerca per l’architettura
del paesaggio e la pianificazione ambientale svizzere

Richieste di consultazione

Indirizzo
ETH Zürich
NSL Archive (gta)
Stefano-Franscini-Platz 5
HIL C 65.2
CH-8093 Zurich