NSL – Netzwerk Stadt und Landschaft ETH Zürich
  • Progetti
      • Progetti delle cattedre
        • Prof. Dr. Bryan T. Adey | Gestione delle infrastrutture
        • Prof. Dr. Tom Avermaete | Storia e teoria dell’urbanistica
        • Prof. Dr. Kay W. Axhausen | Pianificazione dei trasporti
        • Prof. Dr. Francesco Corman | Sistemi di trasporto
        • Prof. Dr. Adrienne Grêt-Regamey | Pianificazione paesaggistica e sistemi urbani
        • Prof. Dr. David Kaufmann | Sviluppo del territorio e politica urbana
        • Prof. Hubert Klumpner | Architettura e Urbanistica
        • Dr. Anastasios Kouvelas | Ingegneria e controllo del traffico
        • Prof. Dr. Christian Schmid | Sociologia
        • Prof. Milica Topalovic | Architettura e pianificazione territoriale
        • EiR PD Dr. Joris Van Wezemael | Spatial Transformation Laboratories (STL)
        • Prof. em Dr. h. c. Günther Vogt | Architettura del paesaggio
        • ETH Wohnforum – ETH CASE
        • Archivio NSL
      • Colloqui NSL – Il colloquio NSL è una presentazione semestrale di lavori eccellenti. Il tema viene stabilito di volta in volta dal professore che presenta l’invito.
      • Progetti NSL
        • Future Cities Lab Global
        • Urbane Potentiale und Strategien in metropolitanen Territorien
 – am Beispiel des Metropolitanraums Zürich (NFP65)
        • Landscape Visualization and Modeling Lab (LVML)
      • NSL Forum
      • Ex cattedre
    Close
  • Insegnamento
    • Insegnamento
      • Bachelor e Master dipartimento ARCH
      • Bachelor e master dipartimento BAUG
      • MSc in Sviluppo territoriale e sistemi infrastrutturali
      • MAS/CAS in Regenerative Materials
      • CAS in Regenerative Systems: Sustainability to Regeneration
      • MAS/CAS Pianificazione del territorio
      • MAS Urban and Territorial Design
      • MAS ETH in edilizia abitativa
      • Doctoral Programme in Landscape and Urban Studies
      • La conoscenza delle forze decisive per lo sviluppo del territorio e la loro interazione, nonché la capacità di sviluppo di strategie risolutive per problematiche territoriali rappresentano i presupposti centrali per lo svolgimento responsabile ed efficace di funzioni di pianificazione al servizio della collettività e di imprese private. Altrettanto importanti sono la formazione, il perfezionamento e l'agggiornamento universitari nel settore della pianificazione territoriale, urbana e del paesaggio. Dal 1965 l'ETH di Zurigo offre corsi di aggiornamento e percorsi di studi post-laurea (NDS, oggi MAS) in questo ambito. I corsi sono gestiti dalla Rete Scientifica Città e Paesaggio (NSL).
    Close
  • Pubblicazioni
    • Newsletter – NSL riunisce esperti dell’ETH di Zurigo e cura il dialogo con altri ambienti che si occupano o si interessano di questioni relative alla città e al paesaggio.
    • Cover der Publikation: Erkenntnisse zum aktuellen WohnungsnotstandPubblicazioni delle cattedre di NSL – Un elenco completo delle pubblicazioni con funzioni di ricerca avanzate è disponibile al seguente link:
      • ETH Zürich Research Collection
    • disP – The Planning Review – La rivista scientifica interdisciplinare tratta temi legati a sviluppo territoriale, urbanistica, pianificazione paesaggistica e ambientale, architettura del paesaggio, economia regionale e ambientale e pianificazione del traffico.
      • Pubblicare su disP – The Planning Review
      • Editore
      • Guida per la stesura di recensioni letterarie
      • Redazione
      • Ultimo numero
      • facebook
    Close
  • Attualità
  • Contatto
      • it
        • de
        • en
        • fr
      • Search

    • Close

Infrastructure, Logistics, and Walmart

Walmart Stores, Inc. is a discount retailer based in Bentonville, Arkansas. In 2010 it earned 408 billion dollars and had a combined floor area larger than the island of Manhattan. Walmart is also the largest private employer in the United States, with a domestic workforce of over 1.4 million, second only to the United States government. It is the company’s specialization in logistics — borne out through obsessions with efficiency, information and distribution — that has made it one of the world’s largest corporations and one with a particular bearing on architecture, urbanism, and infrastructure.

Logistics is a way of thinking, not just a discipline of management, and it permeates all aspects of Walmart’s operations. The company, though a retailer in name, refers to itself as being in the business of distribution. It is preoccupied with moving its merchandise through its networks of transmission — from supplier to consumer — as quickly and cheaply as possible. This includes the ways in which the retailer designs its buildings, draws the maps to locate those buildings, and establishes control over those who work inside them.

Walmart’s repeatable and nimble retail structures are the building blocks of the company’s ever-expanding empire but are modeled after only a limited set of prototypes. These elements are increasingly automated and so connected to the retailer’s logistics networks that they cannot be treated as separate entities. Moreover, Walmart has nearly saturated its rural and suburban markets and is now focusing on cities. Yet so far the retailer has struggled to successfully build in urban areas. The company’s buildings acquire political functions as they are used to override constraining legislative conditions and suggest ways of understanding territory as elastic and regional. Similarly, the relationship of the corporation’s employees to the technology they wield serves to embed them in its extensive information network. We can refer to this entanglement of scales and technological artifacts as a «techno-spatial apparatus» in which architecture and urbanism are implicated in questions of logistics and infrastructure.

Walmart is becoming a global company but its control center remains in a relatively remote corner of the country. Though not apparent at first, Bentonville is a global city and its diffuse metropolitan conditions reflect a form of logistical urbanism in its adolescence. Examining the effects of logistics from an architectural, urban, and spatial point of view highlights possible linkages to design by prying open new points of access within contemporary mechanisms of territorial production.

Jesse LeCavalier

The preceding text is an overview of some of the themes addressed in the recently completed dissertation Empire of Efficiency: The Urban Impact of Retail Logistics Using Walmart Stores, Inc. as a Case Study u

nder the supervision of Prof. Dr. Marc Angélil (Dissertation No. 19689). The research is connected to the Future Cities Laboratory in Singapore and was supported in part by a grant from the Swiss National Science Foundation (100013_122404 / 1).

NL11: Infrastructure, Logistics, and Walmart
Outline of dissertation structure
Share this...
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Email
Questo contributo è stato pubblicato nella seguente newsletter:

11 | September 2011: Infrastrukturen

  • Infrastructure, Logistics, and Walmart
  • Bernd Scholl ist neuer NSL-Leiter
  • Transport Network Design
  • Infrastruktur als sozialer Entwicklungsmotor «Eau et gaz à tous les étages»
  • Städtebauliche und sozialräumliche Auswirkungen neuer Verkehrsinfrastrukturen – Der Lötschbergbasistunnel
Kurzmeldungen
  • «Stabil Mobil» Tagung
  • Visualisierung von Infrastrukturbauten am Gotthard
  • Vertical Cities Asia
Publikationen
  • The Zurich case study of UrbanSim
  • Strassenräume Berlin Shanghai Tokyo Zürich

Cattedre

Prof. Dr. Bryan T. Adey
Prof. Dr. Kay W. Axhausen
Prof. Dr. Tom Avermaete
Prof. Maria Conen
Prof. Dr. Francesco Corman
Dr. Jennifer Duyne Barenstein
Prof. Teresa Galí-Izard
Prof. Dr. Adrienne Grêt-Regamey
Prof. Dr. Guillaume Habert
Prof. Dr. David Kaufmann
Prof. Hubert Klumpner
Dr. Anastasios Kouvelas
Prof. Freek Persyn
Prof. Dr. Christian Schmid
Prof. Milica Topalovic
EiR PD Dr. Joris Van Wezemael
Prof. em Dr. h. c. Günther Vogt
ETH Wohnforum – ETH CASE

Contatto

Indirizzo
ETH Zürich
NSL – Netzwerk Stadt und Landschaft
Stefano-Franscini-Platz 5
HIL H 44.2
8093 Zürich

Direzione NSL
Direttore: Prof. Hubert Klumpner
Vicedirettore: Prof. Dr. David Kaufmann

Ufficio di coordinamento NSL
Claudia Gebert
Telefono: +41 (0)44 633 36 33

Iscriviti alla newsletter della NSL

Redazione disP

Caporedattrice
Dr. sc. techn. Martina Koll-Schretzenmayr, pianificatrice territoriale ETH/NDS,
Telefono +41 (0)44 633 29 47

Assistente di redazione
Telefono +41 (0)44 633 29 69

Indirizzo
ETH Zürich
Redaktion disP
NSL – Netzwerk Stadt und Landschaft
Stefano-Franscini-Platz 5
HIL H 33.2
8093 Zürich
Fax +41 (0)44 633 12 15
E-Mail

Archivio NSL (gta)

Archivio storico e di ricerca per l’architettura
del paesaggio e la pianificazione ambientale svizzere

Richieste di consultazione

Indirizzo
ETH Zürich
NSL Archive (gta)
Stefano-Franscini-Platz 5
HIL C 65.2
CH-8093 Zurich