NSL – Netzwerk Stadt und Landschaft ETH Zürich
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        • Prof. Dr. David Kaufmann | Raumentwicklung und Stadtpolitik
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        • NSL Forum: Pandemie? Mitten im Klimawandel. Was bedeutet das für die räumliche Entwicklung der Schweiz? Ein Dialog.
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  • Lehre
    • Lehrangebote
      • Bachelor- und Masterstudium Departement ARCH
      • Bachelor- und Masterstudium Departement BAUG
      • MSc Raumentwicklung und Infrastruktursysteme
      • MAS/CAS in Regenerative Materials
      • CAS in Regenerative Systems: Sustainability to Regeneration
      • MAS/CAS Raumentwicklung
      • MAS Urban and Territorial Design
      • MAS in Housing
      • Doctoral Programme in Landscape and Urban Studies
      • Die Kenntnis der für die räumlichen Entwicklungen massgebenden Kräfte und deren Zusammenwirken wie auch die Fähigkeit zur Entwicklung von Lösungsstrategien für räumliche Problemstellungen sind zentrale Voraussetzungen für verantwortungsvolles und erfolgreiches Ausüben planerischer Funktionen im Dienste öffentlicher Gemeinwesen und privater Unternehmen. Entsprechend bedeutend ist die universitäre Aus-, Weiter- und Fortbildung im Bereich der Raum-, Stadt- und Landschaftsplanung. An der ETH Zürich werden in diesem Bereich seit 1965 Fortbildungs-Kurse und Nachdiplom-Studiengänge (NDS, heute MAS) angeboten. Träger ist das NSL (Netzwerk Stadt und Landschaft).
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    • Cover NL 65Newsletter – Das NSL führt Fachleute der ETH Zürich zusammen und pflegt den Dialog mit weiteren Kreisen, die sich mit Fragen rund um Stadt und Landschaft befassen oder sich dafür interessieren.
    • A map describing the different phases of India’s neoliberal highway programme. Source: The author.Ausgewählte Publikationen der NSL–Professuren – Eine vollständige Publikationsliste mit erweiterten Suchfunktionen ist über den folgenden Link zu erreichen:
      • ETH Zürich Research Collection
    • disP – The Planning Review – Die interdisziplinäre wissenschaftliche Zeitschrift behandelt Themen aus den Bereichen Raumentwicklung, Stadtplanung/Städtebau, Landschafts- und Umweltplanung, Landschaftsarchitektur, Regional- und Umweltökonomie sowie Verkehrsplanung.
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    • DELUS Cover Issue 1DELUS – Journal for Landscape and Urban Studies – DELUS ist eine jährliche Publikation des Instituts für Stadt- und Landschaftsforschung der ETH Zürich
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Newsletter Ausgabe: NL 32

Newsletter Ausgabe: NL 32

Isolated intersection control for various levels of vehicle technology: Conventional, connected, and automated vehicles

1. September 2017

Von admin

In: Transportation Research Part C: Emerging Technologies, Volume 72, November 2016. S.109-129, ISSN 0968-090X. More This paper proposes an efficient signal control algorithm under the co-existence of conventional vehicles, connected vehicles and automated vehicles. Trajectories of the automated vehicles are modified to reduce delay and stops. Simulations show that both Mehr

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CODE: ATHENS! Railway and City Development in Athens

1. September 2017

Von admin

In: Transportation Research Part C, Emerging Technologies 71. S.382-405. More This paper reviews and classifies the traffic optimisation schemes of current mainline railway into two groups: improve efficiency of traffic management by providing resolutions for traffic conflicts; or improve trains’ driving behaviour by providing driver assistance or introducing train Mehr

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A new rail optimisation model by integration of traffic management and train automation

1. September 2017

Von admin

In: Transportation Research Part C, Emerging Technologies 71. S.382-405. More This paper reviews and classifies the traffic optimisation schemes of current mainline railway into two groups: improve efficiency of traffic management by providing resolutions for traffic conflicts; or improve trains’ driving behaviour by providing driver assistance or introducing train Mehr

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Impact of autonomous vehicles on the accessibility in Switzerland

1. September 2017

Von admin

Arbeitsberichte Verkehrs- und Raumplanung, 1177. Zürich: IVT, ETH Zürich. PDF  More Autonomous vehicles are expected to offer higher comfort of traveling at lower prices whilst increasing road capacity. Using the Swiss national transport model, this research simulates the impact of autonomous vehicles on accessibility. The results show substantial impacts favoring urban sprawl Mehr

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Voreingenommene Erzählungen. Architekturgeschichte als Ideengeschichte

1. September 2017

Von admin

Zürich: gta Verlag. Mehr Die in diesem Buch versammelten Aufsätze wurden nicht als akademische Übungen verfasst, sondern aus einer genuinen Neugierde heraus. Immer spüren sie den Ideen hinter den Architekturen nach. Sie gehören einer Architekturgeschichte an, die über die Form hinaus Erkundungen anstellt nach Ideologien, politischen Verhältnissen, gesellschaftlichen Bedingungen, Mehr

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Thinking the Contemporary Landscape

1. September 2017

Von admin

New York: Princeton Architectural Press. More Examining our shifting perceptions of nature and place in the context of environmental challenges and how these affect urbanism and architecture, the seventeen essayists in Thinking the Contemporary Landscape argue for an all-encompassing view of landscape that integrates the scientific, intellectual, aesthetic, and Mehr

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Territory – On the Development of Landscape and City

1. September 2017

Von admin

Park Books More From 2008 to 2014, ETH Studio Basel, under the guidance of Roger Diener and Marcel Meili, investigated the process of urbanization taking place outside cities. Territory brings together the results of their research in six significant locations: the Nile Valley; Rome-Adria, Italy; the Florida hinterlands; the Red River Delta Mehr

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32 | Dezember 2016: Infrastrukturen

21. Juni 2017

Von admin

Geschätzte Leserinnen und Leser Von Infrastrukturen erwarten wir, dass sie funktionieren. Oftmals übersehen wir dabei den intensiven Aufwand dahinter. Es wird darüber geforscht, wie sich die Netze in Zukunft ändern werden und wie die Gesellschaft auf unzureichende Dienste reagieren könnte. Dafür bedarf es nicht nur klassischer Ingenieure, sondern Mehr

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Street Design Meets the Virtual World at the Future Cities Laboratory

16. Juni 2017

Von admin

Future Cities Laboratory took research to the streets at World PARK(ing) Day and ArchiFest in Singapore, where the public ‘experienced’ new street designs through virtual reality (VR). Immersed in VR, the public explored streets designed for active mobility, provided feedback to improve on these designs and on the Mehr

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Scales of Power

16. Juni 2017

Von admin

In collaboration with the Photogrammetry and Laser Scanning Lab at the Technion in Haifa, the DesignLab (Prof. Girot) has been mapping the site of the Jordan River Powerplant at Nahayarim, built in 1932. Using advanced point cloud technology, the site was scanned to achieve a 3D model of Mehr

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Planungsplattform für Hochspannungsleitungen

16. Juni 2017

Von admin

Um den Planungsprozess von Hochspannungsleitungen zu optimieren, wurde von den Professuren PLUS und GIS gemeinsam mit Industriepartnern eine erweiterbare Web-Plattform entworfen. Diese bietet interaktive und realistische 3D-Landschaftsvisualisierungen für die Beurteilung der Auswirkungen einer neuen Hochspannungsleitung auf das Landschaftsbild und erleichtert damit den Austausch zwischen verschiedenen AkteurInnen. Publikation

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Eine neue transalpine Eisenbahnlinie: Scuol, Landeck, Mals

16. Juni 2017

Von admin

Seit vielen Jahren schwelt in der Region zwischen dem Unterengadin, dem Oberinntal und dem Vinschgau eine utopische Idee: eine Eisenbahnverbindung zwischen Scuol, Mals und Landeck. Die bestehenden Überlegungen beruhen auf einem langen und teuren Tunnel. Das Studio Meili Vogt Conzett analysierte mit Architekturstudierenden die Möglichkeit einer oberirdischen Linienführung Mehr

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Das Gleis lebt!

16. Juni 2017

Von admin

«Ta-dack-ta-dack-ta-dack»: Das war einmal das Geräusch, das die Eisenbahn von sich gab, bevor die Schienen lückenlos miteinander verschweisst wurden. Temperaturbedingte Spannungen müssen heutzutage vom Gleis aufgenommen werden. In Bögen mit kleinen Radien führt dies zur «Bogenatmung». Damit diese möglichst gleichmässig ist, wird am IVT geforscht, welchen Einfluss die Mehr

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Singapore’s first Roundtable on Future District Energy Systems by FCL

16. Juni 2017

Von admin

The adoption of district energy systems in countries with access to heat sinks could reduce energy consumption for cooling buildings by 50 to 80 per cent, according to experts at the first Roundtable on Future District Energy Systems in Singapore organised by the Future Cities Laboratory.

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In the Search of Alternative Models for the Evaluation of Transport Projects

16. Juni 2017

Von admin

Travel demand models constitute a keystone of the economic evaluation of transport projects, facilitating in turn an informed decision making process. In the last decades, travel modelling has evolved along the lines of utilizing more disaggregate data, resulting to computationally cumbersome and conceptually complex models. However, it remains unclear to what extent such models have improved the quality of the evaluation process.

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Planning the Airport in Paris: From Infrastructural to Strategic Territory

16. Juni 2017

Von admin

In contemporary airports, traditional notions of infrastructure are questioned. As gateways to metropolitan areas, airports attract new functions and become strategic territories. Eirini Kasioumi’s SNF-funded PhD research Evolving planning strategies in urban airport areas. Case study: the Paris airports explores how changing perceptions of the airport can create tensions Mehr

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Infrastructural Improvements Along the Hamburg–Athens Corridor: A Tool Towards Territorial Cohesion

16. Juni 2017

Von admin

The Orient/east-Mediterranean corridor has a great potential in terms of strengthening sustainable transportation modes: the North and South European ports should be effectively connected through the enhancement of the railway network, thus raising the freight and passenger capacity and reducing travel times and costs. Moreover, such transnational efforts Mehr

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The Interdisciplinary Nature of Planning Interventions on Network Infrastructure in Urban Areas

16. Juni 2017

Von admin

Interventions must be executed on infrastructure networks in urban areas to ensure that they provide adequate levels of services. The optimal planning of these interventions requires consideration of the work of many experts to appropriately consider the spatial and temporal aspects of the networks, how the networks might Mehr

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Dieser Artikel wurde im folgenden Newsletter publiziert:

32 | Dezember 2016: Infrastrukturen

  • The Interdisciplinary Nature of Planning Interventions on Network Infrastructure in Urban Areas
  • Infrastructural Improvements Along the Hamburg–Athens Corridor: A Tool Towards Territorial Cohesion
  • Planning the Airport in Paris: From Infrastructural to Strategic Territory
  • In the Search of Alternative Models for the Evaluation of Transport Projects
  • Singapore’s first Roundtable on Future District Energy Systems by FCL
Kurzmeldungen
  • Das Gleis lebt!
  • Eine neue transalpine Eisenbahnlinie: Scuol, Landeck, Mals
  • Planungsplattform für Hochspannungsleitungen
  • Scales of Power
  • Street Design Meets the Virtual World at the Future Cities Laboratory
Publikationen
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Professuren

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Prof. Teresa Galí-Izard
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Prof. Dr. Eva Heinen
Prof. Damian Jerjen
Prof. Dr. David Kaufmann
Prof. Hubert Klumpner
Dr. Anastasios Kouvelas
Prof. Freek Persyn
Prof. Dr. Christian Schmid
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