NSL – Netzwerk Stadt und Landschaft ETH Zürich
  • Projekte
      • Projekte der Professuren
        • Prof. Dr. Bryan T. Adey | Infrastrukturmanagement
        • Prof. Dr. Tom Avermaete | Geschichte und Theorie des Städtebaus
        • Prof. Dr. Kay W. Axhausen | Verkehrsplanung
        • Prof. Dr. Francesco Corman | Verkehrssysteme
        • Prof. Dr. Adrienne Grêt-Regamey | Planung von Landschaft und Urbanen Systemen
        • Prof. Dr. David Kaufmann | Raumentwicklung und Stadtpolitik
        • Prof. Hubert Klumpner | Architektur und Städtebau
        • Dr. Anastasios Kouvelas | Strassenverkehrstechnik
        • Prof. Dr. Christian Schmid | Soziologie
        • Prof. Milica Topalovic | Architektur und Territorialplanung
        • EiR PD Dr. Joris Van Wezemael | Spatial Transformation Laboratories (STL)
        • Prof. em Dr. h. c. Günther Vogt | Landschaftsarchitektur
        • ETH Wohnforum – ETH CASE
        • NSL-Archiv
      • NSL Kolloquienreihe – Präsentation herausragender Arbeit zu einem von der einladenden Professur festgelegten Thema.
      • NSL Projekte
        • Future Cities Lab Global
        • Urbane Potentiale und Strategien in metropolitanen Territorien
 – am Beispiel des Metropolitanraums Zürich (NFP65)
        • Landscape Visualization and Modeling Lab (LVML)
      • NSL Forum: Pandemie? Mitten im Klimawandel. Was bedeutet das für die räumliche Entwicklung der Schweiz? Ein Dialog.
      • Ehemalige Lehrstühle
    Close
  • Lehre
    • Lehrangebote
      • Bachelor- und Masterstudium Departement ARCH
      • Bachelor- und Masterstudium Departement BAUG
      • MSc Raumentwicklung und Infrastruktursysteme
      • MAS/CAS Raumentwicklung
      • MAS Urban and Territorial Design
      • MAS in Housing
      • Doctoral Programme in Landscape and Urban Studies
      • Die Kenntnis der für die räumlichen Entwicklungen massgebenden Kräfte und deren Zusammenwirken wie auch die Fähigkeit zur Entwicklung von Lösungsstrategien für räumliche Problemstellungen sind zentrale Voraussetzungen für verantwortungsvolles und erfolgreiches Ausüben planerischer Funktionen im Dienste öffentlicher Gemeinwesen und privater Unternehmen. Entsprechend bedeutend ist die universitäre Aus-, Weiter- und Fortbildung im Bereich der Raum-, Stadt- und Landschaftsplanung. An der ETH Zürich werden in diesem Bereich seit 1965 Fortbildungs-Kurse und Nachdiplom-Studiengänge (NDS, heute MAS) angeboten. Träger ist das NSL (Netzwerk Stadt und Landschaft).
    Close
  • Publikationen
    • Newsletter – Das NSL führt Fachleute der ETH Zürich zusammen und pflegt den Dialog mit weiteren Kreisen, die sich mit Fragen rund um Stadt und Landschaft befassen oder sich dafür interessieren.
    • Cover der Publikation: Erkenntnisse zum aktuellen WohnungsnotstandAusgewählte Publikationen der NSL–Professuren – Eine vollständige Publikationsliste mit erweiterten Suchfunktionen ist über den folgenden Link zu erreichen:
      • ETH Zürich Research Collection
    • DISP_58/3_CoverdisP – The Planning Review – Die interdisziplinäre wissenschaftliche Zeitschrift behandelt Themen aus den Bereichen Raumentwicklung, Stadtplanung/Städtebau, Landschafts- und Umweltplanung, Landschaftsarchitektur, Regional- und Umweltökonomie sowie Verkehrsplanung.
      • In disP – The Planning Review publizieren
      • Verlag
      • Richtlinien für Buchbesprechungen
      • Redaktion
      • Aktuelle Ausgabe
    Close
  • Aktuell
  • Kontakt
      • de
        • en
        • fr
        • it
      • Search

    • Close

To Exploit Big Data for the Management of Infrastructure

Photo: pxhere 138038 (Creative Commons CC0)
Photo: pxhere 138038 (Creative Commons CC0)

The management of infrastructure involves estimating how infrastructure is likely to deteriorate and how demands infrastructure change over time. Increasing amounts of data and increasing modelling capabilities are providing infrastructure managers with improved abilities with which to determine the optimal maintenance and development interventions on infrastructure. Their exploitation requires rethinking the infrastructure management process. 

The management of infrastructure involves ensuring that infrastructure meets society’s demands in terms of provided service and the costs to provide service. The ability of infrastructure to meet demands changes over time due to 1) the use and environmental deterioration, and 2) the changing demands of society. The different expertise required to deal with each of these often leads to two divisions inside infrastructure management organisations, i.e. a maintenance division, which deals with deterioration, and a development division, which deals with new demands. Both are constantly trying to determine the best way to obtain the maximum net-benefit from our infrastructure. 

How Does Big Data Support Interventions?

To decide when and where to intervene, and what should be done when they intervene, infrastructure managers in both divisions take into consideration many things that vary both spatially and temporally. When planning maintenance interventions on roads, for example, infrastructure managers must estimate the condition of their infrastructure, how and how fast it is likely to deteriorate, the work to be executed, the cost of the intervention, and how traffic will be disrupted during the intervention. When planning development interventions on roads, for example, infrastructure managers must estimate the extent and density of urban growth, changes in demographics, changes in transportation modes, and the extent of changes in noise and pollutants on people living near roads and the environment. Increased ability to make these estimations improve the ability of infrastructure managers to obtain the maximum net-benefit from our infrastructure. 

As large and increasing amounts of data become available, infrastructure managers are increasingly relying on computer systems to help them exploit the data to make optimal infrastructure decisions. In order to ensure that this is done as effectively and as efficiently as possible though, work is needed to 1) increase collaboration between infrastructure managers focused on maintenance and those focused on development, 2) develop tools to model the many processes to be considered and huge amounts of data when planning interventions, and 3) develop tools to support infrastructure managers in their decision making.

Recent work in these areas at the infrastructure management group of the institute for construction and infrastructure management at the ETH Zurich include 

  1. the development of a methodology to estimate risk related to road networks due to heavy rainfalls in the EU research project «INFRARISK», 
  2. the development of a methodology to estimate risk related to railway networks and plan optimal risk reducing interventions in the EU research project «Destination Rail», and 
  3. the development of methodologies to evaluate the net-benefit of constructing flexible infrastructure, i.e. infrastructure that can easily be modified to accommodate multiple futures. 

For more information and contact: Prof. Dr. Bryan T. Adey, chair of Infrastructure Management.

End of The Day – Returning trains back to Nagatsuda Railyard, Yokohama, Japan. Photo: pxhere 266719 (Creative Commons CC0).
End of The Day – Returning trains back to Nagatsuda Railyard, Yokohama, Japan. Photo: pxhere 266719 (Creative Commons CC0).
Share this...
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Email
Dieser Artikel wurde im folgenden Newsletter publiziert:

38 | Juni 2018: Big Data in der Forschung / Big Data in Research

  • Connecting Large Scale Transport Models and Mobility Trace Data
  • The New Science of Cities
  • Big Data for Assessing Ecosystem Services
  • To Exploit Big Data for the Management of Infrastructure
  • Using Macroscopic Fundamental Diagrams to Estimate Traffic Heterogeneity
Kurzmeldungen
  • NSL Kolloquium Schmelzende Landschaften: Der Film ist online!
  • Alternative Energien für Fitness- und Wellnessangebote als Beitrag zu einem nachhaltigen urbanen Lebensstil
Publikationen
  • Rift – 7.5 Views on the Jordan Valley. Pamphlet 22
  • Estimations of the Potential and the Impact of Rail Freight in Urban Areas
Aktuell
  • The Disappearance of Robin Hood
  • 1. Schweizer Landschaftskongress | 1er congrès suisse sur le paysage
  • NSL Colloquium: Re-Thinking the 21st Century City
  • Prof. Günther Vogt erhält den Ehrendoktortitel der Universität Liechtenstein
  • Ein Planer mit Herz für die Schweizer Demokratie
  • DAS Verkehrsingenieurwesen

Professuren

Prof. Dr. Bryan T. Adey
Prof. Dr. Kay W. Axhausen
Prof. Dr. Tom Avermaete
Prof. Maria Conen
Prof. Dr. Francesco Corman
Dr. Jennifer Duyne Barenstein
Prof. Teresa Galí-Izard
Prof. Dr. Adrienne Grêt-Regamey
Prof. Dr. Guillaume Habert
Prof. Dr. David Kaufmann
Prof. Hubert Klumpner
Dr. Anastasios Kouvelas
Prof. Freek Persyn
Prof. Dr. Christian Schmid
Prof. Milica Topalovic
EiR PD Dr. Joris Van Wezemael
Prof. em Dr. h.c. Günther Vogt
ETH Wohnforum – ETH CASE

Kontakt

Adresse
ETH Zürich
NSL – Netzwerk Stadt und Landschaft
Stefano-Franscini-Platz 5
HIL H 44.2
8093 Zürich

Leitung NSL
Leiter: Prof. Hubert Klumpner
Stv. Leiter: Prof. Dr. David Kaufmann

Koordinationsstelle NSL
Claudia Gebert
Telefon: +41 (0)44 633 36 33

Für den NSL Newsletter anmelden

Redaktion disP

Leitende Redaktorin
Dr. sc. techn. Martina Koll-Schretzenmayr, Raumplanerin ETH/NDS,
Telefon +41 (0)44 633 29 47

Redaktionsassistenz
Telefon +41 (0)44 633 29 69

Adresse
ETH Zürich
Redaktion disP
NSL – Netzwerk Stadt und Landschaft
Stefano-Franscini-Platz 5
HIL H 33.2
8093 Zürich
Fax +41 (0)44 633 12 15
E-Mail

 

NSL Archiv (gta)

Forschungs- und Nachlassarchiv für
Schweizer Landschaftsarchitektur und Raumplanung

Nutzungsanfragen

Adresse
ETH Zürich
NSL Archive (gta)
Stefano-Franscini-Platz 5
HIL C 65.2
CH-8093 Zurich