NSL – Netzwerk Stadt und Landschaft ETH Zürich
  • Projets
      • Projets des chaires
          • Prof. Dr. Bryan T. Adey | Gestion des infrastructures
          • Prof. Dr. Tom Avermaete | Histoire et théorie de l’urbanisme
          • Prof. Dr. Kay W. Axhausen | Planification des transports
          • Prof. Dr. Francesco Corman | Systèmes de transport
          • Prof. Teresa Galí-Izard | Chair of Being Alive
          • Prof. Dr. Adrienne Grêt-Regamey | Aménagement du paysage et des systèmes urbains
          • Prof. Dr. Eva Heinen | Planification des transports et de la mobilité
          • Prof. Dr. David Kaufmann | Aménagement du territoire et politique urbaine
          • Prof. Hubert Klumpner | Architecture et urbanisme
          • Dr. Anastasios Kouvelas | Ingénierie de trafic et surveillance
          • Prof. Dr. Christian Schmid | Sociologie
          • Prof. Milica Topalovic | Architecture et aménagement du territoire
          • Dr. Jennifer Duyne Barenstein | ETH Wohnforum – ETH CASE
          • NSL-Archiv
      • Anciennes chaires
      • Colloques NSL – Le colloque NSL consiste en une présentation semestrielle d’un travail remarquable. Le thème est à chaque fois défini par la chaire qui invite.
      • Projets NSL
          • E-Bike City
          • Future Cities Lab Global
          • Stratégies et potentiels urbains dans des territoires métropolitains d’après l’exemple de l’espace métropolitain de Zurich (PNR 65)
          • Large-scale Virtualization and Modeling Lab (LVML)
      • NSL Forum
        • NSL Forum & Cycling Research Board
        • NSL Forum: Pandemie? Mitten im Klimawandel. Was bedeutet das für die räumliche Entwicklung der Schweiz? Ein Dialog.
    Close
  • Enseignement
    • Enseignement
        • Bachelor et mastère, departement ARCH
        • Bachelor et mastère département BAUG
        • MSc en Développement territorial et Systèmes d’infrastructures
        • MAS/CAS in Regenerative Materials
        • CAS ETH en Regenerative Systems: de la durabilité à la régénération
        • MAS/CAS Aménagement du territoire
        • MAS Urban and Territorial Design
        • MAS ETH en logement
        • Doctoral Programme in Landscape and Urban Studies
      • La connaissance des forces déterminantes pour les développements territoriaux et de leurs concomitances, mais aussi l'aptitude au développement de stratégies de solutions pour les problématiques territoriales, sont des conditions centrales pour l'exercice responsable et efficace des missions de conception au service de collectivités publiques ou d'entreprises privées. Tout aussi décisifs sont les formations universitaires initiale et continue, et le perfectionnement dans les disciplines d'aménagements territorial, urbain et paysager. L'ETH Zurich propose dans ces disciplines depuis 1965 des cours de formation continue et des cycles d'études post-diplôme (NDS, aujourd'hui MAS). Ils sont organisés par le Réseau Ville et Paysage (NSL).
    Close
  • Publications
    • Cover NL 65Newsletter – Le NSL rassemble des experts de l’ETH Zurich et entretient un dialogue avec d’autres milieux qui traitent ou s’intéressent à des questions liées à la ville et au paysage.
    • A map describing the different phases of India’s neoliberal highway programme. Source: The author.Publications des chaires du NSL – La liste complète des publications avec option de recherche avancée peut être atteinte via le lien suivant:
      • ETH Zürich Research Collection
    • disP – The Planning Review – La revue scientifique interdisciplinaire traite de thèmes tirés des domaines suivants: aménagement du territoire, aménagement urbain/urbanisme, aménagement du paysage et de l’environnement, architecture du paysage, économie régionale et de l’environnement, mais aussi planification des transports.
      • Instructions pour les auteur·trice·s
      • Types of Articles
      • Editeur
      • Directives pour les comptes-rendus de livres
      • Rédaction
      • Version actuelle
      • facebook
    • DELUS Cover Issue 1DELUS – Revue sur les études urbaines et paysagères – DELUS est une revue annuelle de l’Institut d’études urbaines et paysagères de l’ETH Zurich.
    Close
  • Actualités
  • Contact
      • fr
        • de
        • en
        • it
      • Search

    • Close
      • fr
        • de
        • en
        • it

Monica Menendez leads traffic engineering

The NSL welcomes Dr. Monica Menendez to continue her research in transport engineering at the Institute for Transport Planning and Systems at the ETH Zurich. We interviewed her about her professional interests.

Which is the thematic focus of your work?

I’m interested in carrying out cutting-edge research in the area of Traffic Flow Theory and Operations. My ultimate goal is to improve transportation systems and move them towards a sustainable state. To achieve this, I believe we need both empirical and theoretical studies, as well as an interdisciplinary approach.

I’m very interested in further understanding the physics of traffic, and employing such knowledge in the development of innovative solutions to improve the performance of the transportation systems. We must look at traffic both at the microscopic and the macroscopic levels (i.e., vehicle and network levels) to get a better picture of reality. Given the complexity of the transportation environment and the traffic phenomena, I believe there is a lot of room to develop or improve existing mathematical models (and simulations) to better replicate real conditions. I also believe in a multi-modal perspective, greener mobility patterns, sharing of information, a more rational use of our resources, and better employment of technology to achieve these goals.

What do you see as the primary differences and similarities in traffic engineering in Switzerland, compared to the countries you are familiar with based on your research experience?

Most of my research experience is in the United States. Since that is a car-centric society, a good amount of research there has gone into developing new traffic management techniques. One of the main goals throughout the years has been to improve existing facilities from an operational perspective (e.g., through the use of High Occupancy Vehicle lanes, ramp metering, etc.). Countries like Switzerland, on the other hand, have a considerably stronger background on public transportation.

In my perspective, however, the best approach would be to consider both sides of the equation (private and public transportation), and optimize the system as a whole. As a matter of fact, the concepts of accessible and efficient public transportation, walkable cities, and non-motorized transportation modes are gaining strength nowadays in the U.S. At the same time, we are importing in Europe many of the traffic management techniques originally developed there. That being said, I believe a lot remains to be done. We are still quite far from a sustainable system both in terms of research and implementation.

What does interdisciplinary integration at the NSL mean to you, and what do you hope to gain from it?

Transportation is a highly interdisciplinary field. Hence my plan is not only to continue borrowing people and ideas from other disciplines, but to establish collaborative relationships that benefit us all. NSL, by design, provides the perfect breeding ground for such collaborations.

Based on my own experience, I believe that a large proportion of the cutting-edge research happens in interdisciplinary environments. Such environments typically foster innovative and out-of-the-box research methods and more importantly, drive ground-breaking research results. I am confident that NSL’s coverage of multiple disciplines will help me identify joint-research opportunities that span many other areas beyond Traffic Engineering. We must definitely leverage the expertise of faculty members across the university to benefit ETH Zurich and its research community as a whole.

Monica Menendez

Share this...
  • Facebook
  • Linkedin
  • Whatsapp
  • Email
Cet article a été publié dans le newsletter suivant:

10 | Juni 2011: Risiko

  • Flächendeckendes Risikomanagement der Verkehrsinfrastruktur
  • Risiko Stadt?
  • Urbane Landschaften
  • Monica Menendez leads traffic engineering
Kurzmeldungen
  • Stabile Eisenbahnnetze
  • Landschaft hören
  • Applying aircraft noise reduction technology to its source: a contribution to long-term sustainable airport development and spatial planning in Europe?
  • Ein historischer Blick auf die Entwicklung der nachhaltigen Stadt. Urbane Luftverschmutzung
  • «Our goal is to find answers to the rapid global and Swiss-wide urbanisation.»
Publikationen
  • Reconstructing the 2003/2004 H3N2 influenza epidemic in Switzerland with a spatially explicit, individual-based model
  • Überprüfung von Zweckmässigkeit und Kosten Tram Regio Bern

Chaires

Prof. Dr. Bryan T. Adey
Prof. Dr. Kay W. Axhausen
Prof. Dr. Tom Avermaete
Prof. Maria Conen
Prof. Dr. Francesco Corman
Dr. Jennifer Duyne Barenstein
Prof. Teresa Galí-Izard
Prof. Dr. Adrienne Grêt-Regamey
Prof. Dr. Guillaume Habert
Prof. Dr. Eva Heinen
Prof. Damian Jerjen
Prof. Dr. David Kaufmann
Prof. Hubert Klumpner
Dr. Anastasios Kouvelas
Prof. Freek Persyn
Prof. Dr. Christian Schmid
Prof. Milica Topalovic
Prof. Martina Voser

Contact

Adresse
ETH Zürich
NSL – Netzwerk Stadt und Landschaft
Stefano-Franscini-Platz 5
HIL H 44.2
8093 Zürich

Direction NSL
Directeur: Prof. Dr. David Kaufmann
Représentante du directeur: Prof. Milica Topalovic

Bureau de coordination NSL
Claudia Gebert
Téléphone: +41 (0)44 633 36 33

 

Inscrivez-vous à la newsletter NSL

Rédaction disP

Rédactrice responsable
Dr. sc. techn. Martina Koll-Schretzenmayr, aménageuse territoriale ETH/NDS,
Téléphone +41 (0)44 633 29 47

Adresse
ETH Zürich
Redaktion disP
NSL – Netzwerk Stadt und Landschaft
Stefano-Franscini-Platz 5
HIL H 33.3
8093 Zürich
Fax +41 (0)44 633 12 15
Adresse électronique

Archive NSL (gta)

Archives de recherche et posthumes pour l’architecture du paysage et l’aménagement du territoire suisses.

Recherche

Adresse
ETH Zürich
NSL Archive (gta)
Stefano-Franscini-Platz 5
HIL C 65.2
CH-8093 Zurich

 

 
Protection des données