NSL – Netzwerk Stadt und Landschaft ETH Zürich
  • Projets
      • Projets des chaires
          • Prof. Dr. Bryan T. Adey | Gestion des infrastructures
          • Prof. Dr. Tom Avermaete | Histoire et théorie de l’urbanisme
          • Prof. Dr. Kay W. Axhausen | Planification des transports
          • Prof. Dr. Francesco Corman | Systèmes de transport
          • Prof. Teresa Galí-Izard | Chair of Being Alive
          • Prof. Dr. Adrienne Grêt-Regamey | Aménagement du paysage et des systèmes urbains
          • Prof. Dr. Eva Heinen | Planification des transports et de la mobilité
          • Prof. Dr. David Kaufmann | Aménagement du territoire et politique urbaine
          • Prof. Hubert Klumpner | Architecture et urbanisme
          • Dr. Anastasios Kouvelas | Ingénierie de trafic et surveillance
          • Prof. Dr. Christian Schmid | Sociologie
          • Prof. Milica Topalovic | Architecture et aménagement du territoire
          • Dr. Jennifer Duyne Barenstein | ETH Wohnforum – ETH CASE
          • NSL-Archiv
      • Anciennes chaires
      • Colloques NSL – Le colloque NSL consiste en une présentation semestrielle d’un travail remarquable. Le thème est à chaque fois défini par la chaire qui invite.
      • Projets NSL
          • E-Bike City
          • Future Cities Lab Global
          • Stratégies et potentiels urbains dans des territoires métropolitains d’après l’exemple de l’espace métropolitain de Zurich (PNR 65)
          • Large-scale Virtualization and Modeling Lab (LVML)
      • NSL Forum
        • NSL Forum & Cycling Research Board
        • NSL Forum: Pandemie? Mitten im Klimawandel. Was bedeutet das für die räumliche Entwicklung der Schweiz? Ein Dialog.
    Close
  • Enseignement
    • Enseignement
        • Bachelor et mastère, departement ARCH
        • Bachelor et mastère département BAUG
        • MSc en Développement territorial et Systèmes d’infrastructures
        • MAS/CAS in Regenerative Materials
        • CAS ETH en Regenerative Systems: de la durabilité à la régénération
        • MAS/CAS Aménagement du territoire
        • MAS Urban and Territorial Design
        • MAS ETH en logement
        • Doctoral Programme in Landscape and Urban Studies
      • La connaissance des forces déterminantes pour les développements territoriaux et de leurs concomitances, mais aussi l'aptitude au développement de stratégies de solutions pour les problématiques territoriales, sont des conditions centrales pour l'exercice responsable et efficace des missions de conception au service de collectivités publiques ou d'entreprises privées. Tout aussi décisifs sont les formations universitaires initiale et continue, et le perfectionnement dans les disciplines d'aménagements territorial, urbain et paysager. L'ETH Zurich propose dans ces disciplines depuis 1965 des cours de formation continue et des cycles d'études post-diplôme (NDS, aujourd'hui MAS). Ils sont organisés par le Réseau Ville et Paysage (NSL).
    Close
  • Publications
    • Cover NL 65Newsletter – Le NSL rassemble des experts de l’ETH Zurich et entretient un dialogue avec d’autres milieux qui traitent ou s’intéressent à des questions liées à la ville et au paysage.
    • A map describing the different phases of India’s neoliberal highway programme. Source: The author.Publications des chaires du NSL – La liste complète des publications avec option de recherche avancée peut être atteinte via le lien suivant:
      • ETH Zürich Research Collection
    • disP – The Planning Review – La revue scientifique interdisciplinaire traite de thèmes tirés des domaines suivants: aménagement du territoire, aménagement urbain/urbanisme, aménagement du paysage et de l’environnement, architecture du paysage, économie régionale et de l’environnement, mais aussi planification des transports.
      • Instructions pour les auteur·trice·s
      • Types of Articles
      • Editeur
      • Directives pour les comptes-rendus de livres
      • Rédaction
      • Version actuelle
      • facebook
    • DELUS Cover Issue 1DELUS – Revue sur les études urbaines et paysagères – DELUS est une revue annuelle de l’Institut d’études urbaines et paysagères de l’ETH Zurich.
    Close
  • Actualités
  • Contact
      • fr
        • de
        • en
        • it
      • Search

    • Close
      • fr
        • de
        • en
        • it

Advancing Tools and Methods for Mobility and Transportation Planning | Module VIII

The flow of people and goods within and through city areas is a fundamental dimension of contemporary urban design, planning and management. Understanding, modelling and simulating such flows in a high-density city such as Singapore was at the core of our research.

To this end, we implemented and continue to improve a full-scale implementation of the agent-based transport simulation software MATSim for the case of Singapore. We not only enhanced the performance and functionality of this open-source simulation software, but also developed new approaches to improve the use of public transport smart card data to model the spatial dynamics of work activities.

To make MATSim more accessible for practitioners, we developed a new decision support system for transport planning. At the heart of the system is a spatial database that integrates the various data sources required for modelling and manages the input and output of the transport simulation. Various visualization tools connecting to that database help both researchers and planners to better analyse and communicate their findings and plans to different stakeholders.

The availability of public transport smart card data also opened a new strand of research. First, we applied such data to better understand the impact of different bus types and occupancy levels on the time it takes for people to get on and off vehicles. Next, we described the travel time between stops as a function of various attributes of the road network and the built environment. By integrating such models and travel demand derived from smart card data into the simulation tool MATSim, we can turn Big Data into Smart Data, which allows us to predict the impact of redesigning existing or new public transport lines with regard to service reliability and crowdedness.

In collaboration with the Urban Redevelopment Authority, we also engaged in a research project to study pedestrian behaviour and quantify the walkability of Singapore’s city centre. With meticulous effort we mapped various characteristics of the built environment that impact the walking quality, such as availability of activated frontages, width of the walkway or cover from sun and rain. The research clearly demonstrated that such urban design qualities not only impact pedestrian’s satisfaction but also their route choice behaviour. To make those findings applicable in planning practice, we also developed a GIS tool that allows the evaluation of the impact of new pedestrian infrastructure and planning policies.

If you are interested in learning more about these three research projects, please refer to the movies:

MATSim Singapore
Big Data MATSim
Embracing Walkability

Researchers for module VIII are Prof. Dr. Kay W. Axhausen, Dr. Alexander Erath, Artem Chakirov, Pieter J. Fourie, Sergio Ordonez, Lijun Sun, Teresa Tan, Michael van Eggermond, Atizaz Ali, and Basil Vitins.

 

NL27: Advancing Tools and Methods for Mobility and Transportation Planning | Module VIII
Case study to evaluate the impact of replacing a pedestrian overhead bridge with a conventional zebra crossing. The walkability tool allows computing and comparing the walksheds for the different planning scenarios.
Share this...
  • Facebook
  • Linkedin
  • Whatsapp
  • Email
Cet article a été publié dans le newsletter suivant:

27 | September 2015: Abschlussbericht Future Cities Laboratory FCL

  • ETH’s Architecture and Urbanization Outpost in Singapore: An Interdisciplinary Culture of Collaboration
  • Diverse Neighbourhoods & Airport Regions | Module IV
  • Planetary Urbanization in a Comparative Perspective | Module V
  • Territorial Organization | Module VI
  • Landscape Ecology | Module VII
  • Advancing Tools and Methods for Mobility and Transportation Planning | Module VIII
  • Prof. Dr. Adrienne Grêt-Regamey ist neue NSL-Leiterin
Kurzmeldungen
  • The Hinterland of Contemporary Cities
  • Alternative Building Materials
  • Plans and Politics
Publikationen
  • Brachlandschaften / Wastelands
  • Habitat Marocain Documents: Dynamics Between Formal and Informal Housing
  • radikal normal. Positionen zur Architektur der Stadt
  • Generische Beschreibung von Eisenbahnbetriebsprozessen
  • Theoretikerinnen des Städtebaus. Texte und Projekte für die Stadt
  • System dynamics of urban traffic based on its parking-related-states
  • Gesamtwirtschaftliche Effekte des öffentlichen Verkehrs mit besonderer Berücksichtigung der Verdichtungs- und Agglomerationseffekte
  • The Renaissance of Nakta Mountain

Chaires

Prof. Dr. Bryan T. Adey
Prof. Dr. Kay W. Axhausen
Prof. Dr. Tom Avermaete
Prof. Maria Conen
Prof. Dr. Francesco Corman
Dr. Jennifer Duyne Barenstein
Prof. Teresa Galí-Izard
Prof. Dr. Adrienne Grêt-Regamey
Prof. Dr. Guillaume Habert
Prof. Dr. Eva Heinen
Prof. Damian Jerjen
Prof. Dr. David Kaufmann
Prof. Hubert Klumpner
Dr. Anastasios Kouvelas
Prof. Freek Persyn
Prof. Dr. Christian Schmid
Prof. Milica Topalovic
Prof. Martina Voser

Contact

Adresse
ETH Zürich
NSL – Netzwerk Stadt und Landschaft
Stefano-Franscini-Platz 5
HIL H 44.2
8093 Zürich

Direction NSL
Directeur: Prof. Dr. David Kaufmann
Représentante du directeur: Prof. Milica Topalovic

Bureau de coordination NSL
Claudia Gebert
Téléphone: +41 (0)44 633 36 33

 

Inscrivez-vous à la newsletter NSL

Rédaction disP

Rédactrice responsable
Dr. sc. techn. Martina Koll-Schretzenmayr, aménageuse territoriale ETH/NDS,
Téléphone +41 (0)44 633 29 47

Adresse
ETH Zürich
Redaktion disP
NSL – Netzwerk Stadt und Landschaft
Stefano-Franscini-Platz 5
HIL H 33.3
8093 Zürich
Fax +41 (0)44 633 12 15
Adresse électronique

Archive NSL (gta)

Archives de recherche et posthumes pour l’architecture du paysage et l’aménagement du territoire suisses.

Recherche

Adresse
ETH Zürich
NSL Archive (gta)
Stefano-Franscini-Platz 5
HIL C 65.2
CH-8093 Zurich

 

 
Protection des données