NSL – Netzwerk Stadt und Landschaft ETH Zürich
  • Projets
      • Projets des chaires
        • Prof. Dr. Bryan T. Adey | Gestion des infrastructures
        • Prof. Dr. Tom Avermaete | Histoire et théorie de l’urbanisme
        • Prof. Dr. Kay W. Axhausen | Planification des transports
        • Prof. Dr. Francesco Corman | Systèmes de transport
        • Prof. Dr. Adrienne Grêt-Regamey | Aménagement du paysage et des systèmes urbains
        • Prof. Dr. David Kaufmann | Aménagement du territoire et politique urbaine
        • Prof. Hubert Klumpner | Architecture et urbanisme
        • Dr. Anastasios Kouvelas | Ingénierie de trafic et surveillance
        • Prof. Dr. Christian Schmid | Sociologie
        • Prof. Milica Topalovic | Architecture et aménagement du territoire
        • EiR PD Dr. Joris Van Wezemael | Spatial Transformation Laboratories (STL)
        • Prof. em Dr. h. c. Günther Vogt | Architecture du paysage
        • ETH Wohnforum – ETH CASE
        • Archive NSL
      • Colloques NSL – Le colloque NSL consiste en une présentation semestrielle d’un travail remarquable. Le thème est à chaque fois défini par la chaire qui invite.
      • Projets NSL
        • Future Cities Lab Global
        • Stratégies et potentiels urbains dans des territoires métropolitains d’après l’exemple de l’espace métropolitain de Zurich (PNR 65)
        • Landscape Visualization and Modeling Lab (LVML)
      • NSL Forum: Pandemie? Mitten im Klimawandel. Was bedeutet das für die räumliche Entwicklung der Schweiz? Ein Dialog.
      • Anciennes chaires
    Close
  • Enseignement
    • Enseignement
      • Bachelor et mastère, departement ARCH
      • Bachelor et mastère département BAUG
      • MSc en Développement territorial et Systèmes d’infrastructures
      • MAS/CAS Aménagement du territoire
      • MAS Urban and Territorial Design
      • MAS ETH en logement
      • Doctoral Programme in Landscape and Urban Studies
      • La connaissance des forces déterminantes pour les développements territoriaux et de leurs concomitances, mais aussi l'aptitude au développement de stratégies de solutions pour les problématiques territoriales, sont des conditions centrales pour l'exercice responsable et efficace des missions de conception au service de collectivités publiques ou d'entreprises privées. Tout aussi décisifs sont les formations universitaires initiale et continue, et le perfectionnement dans les disciplines d'aménagements territorial, urbain et paysager. L'ETH Zurich propose dans ces disciplines depuis 1965 des cours de formation continue et des cycles d'études post-diplôme (NDS, aujourd'hui MAS). Ils sont organisés par le Réseau Ville et Paysage (NSL).
    Close
  • Publications
    • Newsletter – Le NSL rassemble des experts de l’ETH Zurich et entretient un dialogue avec d’autres milieux qui traitent ou s’intéressent à des questions liées à la ville et au paysage.
    • Cover der Publikation: Erkenntnisse zum aktuellen WohnungsnotstandPublications des chaires du NSL – La liste complète des publications avec option de recherche avancée peut être atteinte via le lien suivant:
      • ETH Zürich Research Collection
    • DISP_58/3_CoverdisP – The Planning Review – La revue scientifique interdisciplinaire traite de thèmes tirés des domaines suivants: aménagement du territoire, aménagement urbain/urbanisme, aménagement du paysage et de l’environnement, architecture du paysage, économie régionale et de l’environnement, mais aussi planification des transports.
      • Publier dans disP – The Planning
      • Editeur
      • Directives pour les comptes-rendus de livres
      • Rédaction
      • Version actuelle
      • facebook
    Close
  • Actualités
  • Contact
      • fr
        • de
        • en
        • it
      • Search

    • Close

Considering Automated Vehicle Deployment Uncertainty in the Design of Optimal Parking Garages Using Real Options

Figure 1 – Case study parking garage cross section with a traditionally designed garage (red box in the left image) and a flexibly designed garage (red box in the right image) © Chair for Infrastructure Management, ETH Zurich.

Arnór B. Elvarsson, Claudio Martani, Bryan T. Adey
2020

Parking garages are often currently designed assuming that parking demand will be stable over their lifetime. The looming mobility shift towards automated vehicles (AVs), however, makes parking demand highly uncertain, with some scenarios leading to its complete disappearance at some time in the near future. The design of optimal parking garages needs to take this uncertainty into consideration and may lead to parking garages that can easily be transformed for other uses when beneficial.

In situations of large future demand uncertainty, infrastructure owners are increasingly using the real options method to help evaluate the potential benefits of paying more for construction of flexibly designed infrastructure. The real options method, helps owners, to avoid under-, or overinvesting in infrastructure, through the minimisation of their risks. In this work, a methodology, which uses the real options method, is proposed to determine the optimal design of a parking garage located within a residential building. The methodology is used, together with estimates of the uncertainty in the future parking demand due to deployment of AVs, Monte Carlo simulations of the possible futures, stakeholder costs for operation and refurbishment costs for each of the different design alternatives and intervention strategies, to estimate the net benefits over the life-time of the parking garage.

In: Journal of Building Engineering, DOI: 10.1016/j.jobe.2020.101703

Table 1 – Overview of designs and possible interventions per design © Chair of Infrastructure Management, ETH Zurich
Table 1 – Overview of designs and possible interventions per design © Chair of Infrastructure Management, ETH Zurich
Figure 2 – Distributions of net benefits for each alternative at T=70, dotted lines represent the mode for net benefit © Chair of Infrastructure Management, ETH Zurich
Figure 2 – Distributions of net benefits for each alternative at T=70, dotted lines represent the mode for net benefit © Chair of Infrastructure Management, ETH Zurich

×
Share this...
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Email
Cet article a été publié dans le newsletter suivant:

48 | Dezember 2020: Communication | Mediation

  • Bringing the Land Back into the City – Possibilities for Ecological Transition in Geneva
  • Communicating Railway Delays and Adjusted Timetables: the Role of Incomplete Information to Passengers in Railway Operations
  • Participatory Multi-objective Optimization for Planning Dense and Green Cities
  • Exploring Urban Scale Models
  • Von San Francisco bis Moskau. Der Botanische Garten Zürich als ein Drehkreuz im globalen Pflanzenhandel des 19. Jahrhunderts
  • Generationenwohnen – von Erfahrungen innovativer Wohnprojekte lernen
Kurzmeldungen
  • 3D DSS for Supporting the Planning of Electric Power Systems
  • Aktualisierung Raum+ Kanton Obwalden
  • Neue Gastdozentin Landschaftsarchitektur: Maren Brakebusch
  • Projektstart: Digitale Nachbarschaften
Publikationen
  • The Impact of Vertical Densification on Public Lighting in Informal Settlements: Using Virtual Environments as an Evaluation Tool for Policy Making
  • MaaS Bundle Design
  • Projektdokumentation Jugendjobbörse Winterthur
  • Rewriting Architecture 10+1 Actions: Tabula Scripta
  • Transforming Knowledge Systems for Life on Earth: Visions of Future Systems and how to get there
  • Sustainable Funding Strategies for Stormwater Infrastructure Management: A System Dynamics Model
  • Considering Automated Vehicle Deployment Uncertainty in the Design of Optimal Parking Garages Using Real Options
  • Identifying Changes in Bicycle Accident Trends Using GIS and Time Series Information in the City of Zürich
  • Densification Processes in Comparison: Alexandra and Marlboro South
  • disP 56/3, September 2020
Stellenausschreibungen
Weiterbildung | Studiengänge
  • Master of Science ETH in Landschaftsarchitektur
  • Master of Advanced Studies ETH in Raumplanung 2021/23
  • CAS/DAS Verkehrsingenieurwesen ab Herbst 2021
Aktuell
  • The Things Around Us
  • ZÜRICH 1980. Bewegter Alltag: Fotografien von Gertrud Vogler / Poetische Provokationen: Die Sprache der Bewegung

Chaires

Prof. Dr. Bryan T. Adey
Prof. Dr. Kay W. Axhausen
Prof. Dr. Tom Avermaete
Prof. Maria Conen
Prof. Dr. Francesco Corman
Dr. Jennifer Duyne Barenstein
Prof. Teresa Galí-Izard
Prof. Dr. Adrienne Grêt-Regamey
Prof. Dr. Guillaume Habert
Prof. Dr. David Kaufmann
Prof. Hubert Klumpner
Dr. Anastasios Kouvelas
Prof. Freek Persyn
Prof. Dr. Christian Schmid
Prof. Milica Topalovic
EiR PD Dr. Joris Van Wezemael
Prof. em Dr. h. c. Günther Vogt
ETH Wohnforum – ETH CASE

Contact

Adresse
ETH Zürich
NSL – Netzwerk Stadt und Landschaft
Stefano-Franscini-Platz 5
HIL H 44.2
8093 Zürich

Direction NSL
Directeur: Prof. Hubert Klumpner
Représentant du directeur: Prof. Dr. David Kaufmann

Bureau de coordination NSL
Claudia Gebert
Téléphone: +41 (0)44 633 36 33

Inscrivez-vous à la newsletter NSL

Rédaction disP

Rédactrice responsable
Dr. sc. techn. Martina Koll-Schretzenmayr, aménageuse territoriale ETH/NDS,
Téléphone +41 (0)44 633 29 47

Assistance de rédaction
Téléphone +41 (0)44 633 29 69

Adresse
ETH Zürich
Redaktion disP
NSL – Netzwerk Stadt und Landschaft
Stefano-Franscini-Platz 5
HIL H 33.2
8093 Zürich
Fax +41 (0)44 633 12 15
Adresse électronique

Archive NSL (gta)

Archives de recherche et posthumes pour l’architecture du paysage et l’aménagement du territoire suisses.

Recherche

Adresse
ETH Zürich
NSL Archive (gta)
Stefano-Franscini-Platz 5
HIL C 65.2
CH-8093 Zurich