NSL – Netzwerk Stadt und Landschaft ETH Zürich
  • Projets
      • Projets des chaires
          • Prof. Dr. Bryan T. Adey | Gestion des infrastructures
          • Prof. Dr. Tom Avermaete | Histoire et théorie de l’urbanisme
          • Prof. Dr. Kay W. Axhausen | Planification des transports
          • Prof. Dr. Francesco Corman | Systèmes de transport
          • Prof. Teresa Galí-Izard | Chair of Being Alive
          • Prof. Dr. Adrienne Grêt-Regamey | Aménagement du paysage et des systèmes urbains
          • Prof. Dr. Eva Heinen | Planification des transports et de la mobilité
          • Prof. Dr. David Kaufmann | Aménagement du territoire et politique urbaine
          • Prof. Hubert Klumpner | Architecture et urbanisme
          • Dr. Anastasios Kouvelas | Ingénierie de trafic et surveillance
          • Prof. Dr. Christian Schmid | Sociologie
          • Prof. Milica Topalovic | Architecture et aménagement du territoire
          • Dr. Jennifer Duyne Barenstein | ETH Wohnforum – ETH CASE
          • NSL-Archiv
      • Anciennes chaires
      • Colloques NSL – Le colloque NSL consiste en une présentation semestrielle d’un travail remarquable. Le thème est à chaque fois défini par la chaire qui invite.
      • Projets NSL
          • E-Bike City
          • Future Cities Lab Global
          • Stratégies et potentiels urbains dans des territoires métropolitains d’après l’exemple de l’espace métropolitain de Zurich (PNR 65)
          • Large-scale Virtualization and Modeling Lab (LVML)
      • NSL Forum
        • NSL Forum & Cycling Research Board
        • NSL Forum: Pandemie? Mitten im Klimawandel. Was bedeutet das für die räumliche Entwicklung der Schweiz? Ein Dialog.
    Close
  • Enseignement
    • Enseignement
        • Bachelor et mastère, departement ARCH
        • Bachelor et mastère département BAUG
        • MSc en Développement territorial et Systèmes d’infrastructures
        • MAS/CAS in Regenerative Materials
        • CAS ETH en Regenerative Systems: de la durabilité à la régénération
        • MAS/CAS Aménagement du territoire
        • MAS Urban and Territorial Design
        • MAS ETH en logement
        • Doctoral Programme in Landscape and Urban Studies
      • La connaissance des forces déterminantes pour les développements territoriaux et de leurs concomitances, mais aussi l'aptitude au développement de stratégies de solutions pour les problématiques territoriales, sont des conditions centrales pour l'exercice responsable et efficace des missions de conception au service de collectivités publiques ou d'entreprises privées. Tout aussi décisifs sont les formations universitaires initiale et continue, et le perfectionnement dans les disciplines d'aménagements territorial, urbain et paysager. L'ETH Zurich propose dans ces disciplines depuis 1965 des cours de formation continue et des cycles d'études post-diplôme (NDS, aujourd'hui MAS). Ils sont organisés par le Réseau Ville et Paysage (NSL).
    Close
  • Publications
    • Cover NL 65Newsletter – Le NSL rassemble des experts de l’ETH Zurich et entretient un dialogue avec d’autres milieux qui traitent ou s’intéressent à des questions liées à la ville et au paysage.
    • A map describing the different phases of India’s neoliberal highway programme. Source: The author.Publications des chaires du NSL – La liste complète des publications avec option de recherche avancée peut être atteinte via le lien suivant:
      • ETH Zürich Research Collection
    • disP – The Planning Review – La revue scientifique interdisciplinaire traite de thèmes tirés des domaines suivants: aménagement du territoire, aménagement urbain/urbanisme, aménagement du paysage et de l’environnement, architecture du paysage, économie régionale et de l’environnement, mais aussi planification des transports.
      • Instructions pour les auteur·trice·s
      • Types of Articles
      • Editeur
      • Directives pour les comptes-rendus de livres
      • Rédaction
      • Version actuelle
      • facebook
    • DELUS Cover Issue 1DELUS – Revue sur les études urbaines et paysagères – DELUS est une revue annuelle de l’Institut d’études urbaines et paysagères de l’ETH Zurich.
    Close
  • Actualités
  • Contact
      • fr
        • de
        • en
        • it
      • Search

    • Close
      • fr
        • de
        • en
        • it

Identifying Changes in Bicycle Accident Trends Using GIS and Time Series Information in the City of Zürich

Fig. 1: Accident numbers from Zurich between 2004 and 2018 © Bryan Adey, ETH Zurich

Clemens Kielhauser, Julia S. Herrmann, Bryan T. Adey
2020
Article online

This paper presents a case study based on accident reports from the Zurich City Police. Using a joint GIS and time series analysis based on negative binomial regression, the data is analyzed to identify trends in accident development for several accident subgroups (e.g., bicycle accidents, senior citizen accidents, e-bike accidents) and specific locations.

In order to be effective, road safety officers must have a complete overview of the accidents in their area of responsibility, including information pertaining to the location and severity of the accidents, and how the number of accidents are developing over time. Ideally, this information is stored in a Geographic Information System (GIS) enabled database, which helps to facilitate data processing and analysis, which enables improved understanding of the reasons for the accidents and the proposals of how to improve road safety. This paper presents a case study based on accident reports from the Zurich City Police. Using a joint GIS and time series analysis based on negative binomial regression, the data is analyzed to identify trends in accident development for several accident subgroups (e.g., bicycle accidents, senior citizen accidents, e-bike accidents) and specific locations. The subgroup of bicycle accidents will be discussed in more detail. The time series analysis is corrected for exposure (e.g., the increasing number of e-bikes) and forecasts the number of accidents which are likely to occur in the future. Significantly higher numbers of accidents than those expected serve as an early warning that further investigation, leading to possible interventions, is required. The case study shows that with this information, it is possible to identify both geographical areas and accident subgroups that have deviating patterns in accident numbers, and should be further investigated. For bicycle accidents, 4 out of 12 districts exceed the average accident trend by over 95% and 3 districts have an accident number that is over 10% higher than that district’s forecast, with the highest being 33% above the already increasing accident trend. Other accident subgroups are presented in summary form. The results of the analysis allow consistent and automated analysis across all potential areas for improving road safety, helping to focus the efforts of road safety managers on those areas where their efforts are most effective.

In: Special Issue: Advances in Road Safety Planning, in Frontiers in Sustainable Cities – Governance and Cities, 2, Article 21, DOI: 10.3389/frsc.2020.00021.

×
Share this...
  • Facebook
  • Linkedin
  • Whatsapp
  • Email
Cet article a été publié dans le newsletter suivant:

48 | Dezember 2020: Communication | Mediation

  • Bringing the Land Back into the City – Possibilities for Ecological Transition in Geneva
  • Generationenwohnen – von Erfahrungen innovativer Wohnprojekte lernen
  • Exploring Urban Scale Models
  • Communicating Railway Delays and Adjusted Timetables: the Role of Incomplete Information to Passengers in Railway Operations
  • Von San Francisco bis Moskau. Der Botanische Garten Zürich als ein Drehkreuz im globalen Pflanzenhandel des 19. Jahrhunderts
  • Participatory Multi-objective Optimization for Planning Dense and Green Cities
Kurzmeldungen
  • Projektstart: Digitale Nachbarschaften
  • Neue Gastdozentin Landschaftsarchitektur: Maren Brakebusch
  • Aktualisierung Raum+ Kanton Obwalden
  • 3D DSS for Supporting the Planning of Electric Power Systems
Publikationen
  • The Impact of Vertical Densification on Public Lighting in Informal Settlements: Using Virtual Environments as an Evaluation Tool for Policy Making
  • MaaS Bundle Design
  • Projektdokumentation Jugendjobbörse Winterthur
  • Rewriting Architecture 10+1 Actions: Tabula Scripta
  • Transforming Knowledge Systems for Life on Earth: Visions of Future Systems and how to get there
  • Sustainable Funding Strategies for Stormwater Infrastructure Management: A System Dynamics Model
  • Considering Automated Vehicle Deployment Uncertainty in the Design of Optimal Parking Garages Using Real Options
  • Identifying Changes in Bicycle Accident Trends Using GIS and Time Series Information in the City of Zürich
  • Densification Processes in Comparison: Alexandra and Marlboro South
  • disP 56/3, September 2020
Weiterbildung | Studiengänge
  • Master of Advanced Studies ETH EPFL in Urban and Territorial Design
  • Master of Advanced Studies ETH in Raumplanung 2021/23
  • CAS/DAS Verkehrsingenieurwesen ab Herbst 2021
  • Master of Science ETH in Landschaftsarchitektur
  • Master of Advanced Studies ETH in Housing
Aktuell
  • Architektur für einen Planeten in der Krise | Architecture for a Broken Planet
  • ZÜRICH 1980. Bewegter Alltag: Fotografien von Gertrud Vogler / Poetische Provokationen: Die Sprache der Bewegung
  • The Things Around Us

Chaires

Prof. Dr. Bryan T. Adey
Prof. Dr. Kay W. Axhausen
Prof. Dr. Tom Avermaete
Prof. Maria Conen
Prof. Dr. Francesco Corman
Dr. Jennifer Duyne Barenstein
Prof. Teresa Galí-Izard
Prof. Dr. Adrienne Grêt-Regamey
Prof. Dr. Guillaume Habert
Prof. Dr. Eva Heinen
Prof. Damian Jerjen
Prof. Dr. David Kaufmann
Prof. Hubert Klumpner
Dr. Anastasios Kouvelas
Prof. Freek Persyn
Prof. Dr. Christian Schmid
Prof. Milica Topalovic
Prof. Martina Voser

Contact

Adresse
ETH Zürich
NSL – Netzwerk Stadt und Landschaft
Stefano-Franscini-Platz 5
HIL H 44.2
8093 Zürich

Direction NSL
Directeur: Prof. Dr. David Kaufmann
Représentante du directeur: Prof. Milica Topalovic

Bureau de coordination NSL
Claudia Gebert
Téléphone: +41 (0)44 633 36 33

 

Inscrivez-vous à la newsletter NSL

Rédaction disP

Rédactrice responsable
Dr. sc. techn. Martina Koll-Schretzenmayr, aménageuse territoriale ETH/NDS,
Téléphone +41 (0)44 633 29 47

Adresse
ETH Zürich
Redaktion disP
NSL – Netzwerk Stadt und Landschaft
Stefano-Franscini-Platz 5
HIL H 33.3
8093 Zürich
Fax +41 (0)44 633 12 15
Adresse électronique

Archive NSL (gta)

Archives de recherche et posthumes pour l’architecture du paysage et l’aménagement du territoire suisses.

Recherche

Adresse
ETH Zürich
NSL Archive (gta)
Stefano-Franscini-Platz 5
HIL C 65.2
CH-8093 Zurich

 

 
Protection des données